Bent u klaar om de markt opnieuw te veroveren?

Haalt u het maximale rendement uit uw informatievoorziening?

Nu de crisis naar zijn eind lijkt te lopen, is het cruciaal om als organisatie top fit aan de start van het “groeiseizoen” te verschijnen, om de markt opnieuw te veroveren. Dus uw bedrijf moet vooral extern gericht – lees: klantgericht – zijn. Dat betekent dat er geen energie meer mag wegstromen naar interne onderwerpen als informatievoorziening. Dit moet op orde zijn, anders geeft u de concurrentie kans om marktaandeel te winnen.

Veel bedrijven worstelen echter nog met het naar boven halen van informatie. Wij horen vaak opmerkingen als “de software is te lastig” en “er wordt veel geregistreerd, maar ik zie niets terug” of “dan doe ik het wel even in Excel”.

Een manager stuurt op een mix van gevoel en informatie. De juiste informatie voor een specifieke vraag op een specifiek moment moet dus zonder veel moeite snel beschikbaar zijn. Dit is een randvoorwaarde voor een klantgerichte en wendbare organisatie. Maar dit lukt helaas nog lang niet altijd. Wij merken worstelingen met vragen als: werkt de ICT voor ons of werken wij voor de ICT? Haal ik wel het onderste uit de kan van de informatievoorziening? Heeft onze ICT wel de juiste prijs-kwaliteit verhouding? Waarom werken mijn privé apps zoveel leuker dan mijn zakelijke software?

Voor al deze wensen om de ICT te verbeteren geldt: de mensen, de strategie en de processen vormen het doel, informatiesystemen zijn het middel.

Skopos Rendementbouwers kan u hiermee helpen. Skopos biedt verrassende oplossingen bij informatievraagstukken en werkt vanuit de invalshoek van de medewerkers en de bedrijfsprocessen waarin ze actief zijn. De mensen en processen vormen het doel, informatiesystemen zijn het middel.
De adviseurs en projectmanagers van Skopos hebben veel ervaring met selectie & implementatie van ERP, CRM en PLM.

Drie elementen om rekening mee te houden als u start met een project om bedrijfssoftware te evalueren of te vernieuwen:

  1. De timmerman is net zo belangrijk als het (software) gereedschap waarmee hij werkt. Beschouw een software project niet als een technisch project en laat de mensen zelf hun processen en informatiebehoeften uitvinden. De selectie en implementatie verlopen dan een stuk beheerster en u vergroot het draagvlak!
  2. Ontwerp eerst het geïntegreerde applicatie landschap, voordat je een ERP, CRM of PLM keuze maakt.
  3. Niet de selectie, maar juist de interne voorbereiding is de belangrijkste fase van elk informatisering project.

ERPWilt u een nadere toelichting op de Skopos-methode? Neem hier contact met ons op.

Gerrit Vixseboxse, directeur Skopos